El que hi ha darrere d’un gol
Fa uns anys vaig
coincidir a la feina amb un company que era creacionista, ultrarreligiós, de dretes
i molt intel·ligent. Fins aleshores jo sempre havia cregut que aquestes
qualitats no podien anar plegades, però amb ell vaig comprendre que anava
equivocat.
Al 2010 vam patir
un ERE, i vam anar tots dos al carrer. Les discussions enfrontades dels nostres
punts de vista van continuar, però en forma de e-mails. No es poden comparar
amb les discussions en persona... però també tenen la seva gràcia.
No fa gaire,
durant el darrer Barça-Madrid, vaig recordar una discussió que vam tenir fa ja
molt de temps. Per a ell, el futbol no és ni un esport, ni un joc, i ni molt
menys un sentiment. És només un negoci. Ell veu els equips com empreses que
l’únic que busquen és el benefici propi.
I quant més guanyen millor, com totes les empreses. Quan més espectacle
fan els jugadors d’un equip, més gent se’ls mira, més samarretes es venen i més
profit treu l’empresa. De la mateixa manera, quants més sentiments barrejats hi
ha al darrere d’uns colors, més gent hi ha pendent, més rebombori es crea al
voltant d’un partit i més poder per negociar els drets televisius per l’any
vinent. Vaig recordar els seus raonaments quan en el darrer Barça-Madrid, uns amics
als qui no els agrada gens el futbol i que de petits ni encertaven a xutar la
pilota, es van passar dues hores en un bar empassant-se tot el partit a glops
de cervesa només per cridar independència. També em van venir al cap les seves paraules
quan els diaris del diumenge omplien la primera plana amb senyeres que cobrien
el Camp Nou, i que barregen política i esport deliberadament amb l’objectiu, com
totes les empreses, de vendre més diaris.
Tots ens queixem
d’un homes de negoci desconeguts i sense escrúpols que han jugat amb els diners
de tots en benefici propi i que ens han portat a aquesta crisi. No veiem, però,
que darrere del futbol hi ha molta gent sense cap mena de miraments en utilitzar
els sentiments dels aficionats amb la
mateixa finalitat: la pasta. Si d’aquí poc Catalunya és independent, no em vull
ni imaginar les bestieses que s’haurà d’inventar la gent del departament de
marketing del Barça per fer-nos veure els partits. Ara ho tenen molt fàcil.
Tenir amics és un
tresor, i resulta agradable i confortable rodejar-se de persones que pensen com
tu. Però ara crec que és també molt recomanable tenir gent al voltant que pensa
de manera diferent, perquè cada segon que es passa amb ells, et fan partícip de
la seva visió del món, te’l fan veure de forma diferent i t’obren els ulls a
fets que sense ells t’haguessin passat desapercebuts... Tot i que continuo
pensant que les discussions defensant el darwinisme van ser una pèrdua de
temps!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada