dissabte, 14 de novembre del 2009

CHINA

A finals del mes passat vaig estar 10 dies a Xina!
Vaig visitar diferents ciutats xineses. El primer que em va sorprendre va ser el caos circulatori i la contaminació de les ciutats. Els carrers estaven plens de gent, moltes bicis i motos electriques, cotxes per tot arreu, peatons que se la juguen a cada pas de zebra, gent que no fa cas dels semàfors ni de les linies que delimiten els carrils, a l'autopista la gent no fa cas de carrils lents ni ràpids i avança per on pot, fins i tot pel voral... I la contaminació... vaig anar a correr dos dies pel matí i quan portava una estona costava respirar. I el pitjor era un gust de fum a la gola. Estava en un hotel al costat d'un riu i l'altra banda es veia difuminada! I no era boira! Hi havia un passeig prop del riu i pel matí mentre jo corria, vaig creuar-me amb molt xinesos fent tai-chi!

El que si vaig gaudir va ser el menjar. Era prou bo! Vaig probar moltes coses diferent i boníssimes: peixos saltarins arrebossats, arrels de loto, tofu fet de mil maneres, arros amb carn de tortuga, anguiles... El que no vaig menjar, van ser els cucs de seda, serps o gripaus (com els de la foto)
El diumenge vaig tenir lliure i vaig aprofitar per fer turisme a Shanghai. Em donava la sensació que estava en mig de la pelicula Blade Runner: gratacels enormes, gent de moltes cultures a tot arreu, pantalles publicitàries gegants, només faltaven els "punkies" de la peli...

Vaig pujar al Shanghai World Financial Center, uns dels edificis més alts del món, que té una terrassa a 492 metres! L'ascensor va trigar més d'un minut a pujar a dalt de tot i tant per pujar com per baixar em van fer mal del oïdes...
Ja que era a prop vaig anar a veure el tren de levitació magnètica, i després vaig anar a comprar records per a la familia.
Van ser 10 dies molt intensos en els que vaig veure coses noves gairebé cada minut! Estressant!