dimarts, 29 de setembre del 2009

La estrategia del oceano azul

Ja intento tenir temps per a tot, però no sempre es pot. Més de dos mesos després de la última entrada hi ha un munt de coses que faria bé d'apuntar-les al bloc, ja que a la memòria no hi cap tot!
Fa ja molt de temps em van deixar el llibre
En aquest llibre s'analitzen les estratègies d'empreses que han tingut èxit cambiant l'entorn en el que competien. Un exemple que posa és el del Cirque du Soleil. Quina és la clau de l'èxit d'aquest circ? Doncs sortint del que tradicionalment oferien els circs tradicionals, van eliminar les pistes múltiples i els números amb animals i van introduir temes als espectacles, música i dança i ambients refinats. Van fugir de l'oceà "vermell", on els circs tradicionals es barallaven per tenir les millors estrelles, o els animals més gran, amb els gastos que comportave, i van buscar un oceà blau, on ningú oferís el que els representaven.
Un altre exemple son les companyies aerees de baix cost. Van deixar de gastar en menjar, de preocupar-se pel tracte al client, i van buscar oceant "blaus" en aeroports petits i en costos baixos.
En el llibre s'explica com idear i formular escenaris nous i també com executar-los.
El millor del llibre és com de fàcil explica les claus de cada cas, i com pensant lateralment s'arriba a una bona idea. Crec que es una lectura recomanada si algun dia s'ha de crear l'estratègia d'alguna empresa...