diumenge, 1 de juny del 2008

La revolució del cotxe elèctric s'acosta

Se sol dir que la humanitat necessita explotar uns recursos determinats per a avançar tecnològicament. L'evolució tecnològica permet desprendre's d'aquests recursos quan econòmicament ja no son rentables. Sota aquesta premissa el carbó va substituir la fusta i la tala d'arbres indiscriminada a Europa al segle XIX, el petroli al carbó al segle XX reduint molt les emisions de CO2 a l'atmosfera, i ara sembla que per fi el preu del petroli és tan car i la tecnologia ha evolucionat prou com per que la substitució d'aquest per recursos més nets gairebé es produceixi ja.
Almenys són molts els indicadors que així ho demostren:
- les noves bateries d'ió Liti ja poden suministrar molta més potència que les antigues bateries de plom o les més modernes de Niquel (com les del Toyota Prius), equiparant l'acceleració a la dels cotxes actuals. L'autonomia és ja de 160-200km i sembla ser que l'ús de benzina serà només necessari per a viatges llargs.
- Avanços en la velocitat de càrrega de les bateries.
- hi ha una concienciació generalitzada de l'efecte de les emisions de CO2 a l'atmosfera, el que dóna una gran demanda al mercat de cotxes menys contaminants
- Noves normatives que obligaran a tots els cotxes a emisions menors de 120g/km a partir de 2012
La suma d'aquests factors està provocant ja una evolució del sector durant l'última dècada més gran que a les cinc anteriors, ja que els fabricants de cotxes veuen una oportunitat gran de negoci. Nissan ja vendrà cotxes elèctrics a gran escala al 2010. El model que llençaran tindrà 160Km d'autonomia i arriba als 130km/h. General Motors també vendrà al 2010 l'evolució del Chevrolet Volt, elèctric híbrid amb un petit motor benzina. Toyota també evoluciona el Prius i llençarà una versió amb endoll, el que permetrà fer els viatges diaris sense consumir benzina. Tots es barallen per a sortir el primer, ja que el primer que surt al mercat amb una nova tecnologia s'emporta gran part del pastís.